viernes, 23 de enero de 2009

Crisis i Bancs

Es per al·lucinar... davant aquests terribles moments de crisis, el Fons Monetari Mundial, s'ha dedicat mes rera mes a inflar amb diners als bancs.
Amb aquesta mesura el que es volia o millor dit pretenia, que continues havent-hi crèdit per consum, evidentment per a gent solvent, sense riscos (no sense ton ni son com fins ara), però la reacció dels bancs i caixes ha estat una altre.
Sanejar els seus comptes, política negativa davant hipoteques i crèdits varis, i continuar augmentant els seus beneficis.
Com a usuaria de diner virtual, o plàstic, ha arribat un moment en que el meu sentit comú em diu PROU...
Si jo vaig a comprar uns texans, i em costen 120.-€ que abono amb tarja, VULL QUE EL BOTIGUER REBI 120 €.
Si jo compro uns biltllets d'avió per internet, i la opció única és el pagament amb Visa, ES TOTALMENT INJUST QUE EM COBRIN COMISSIÓ PER PAGAR DE LA ÚNICA MANERA POSSIBLE.
Si amb la línia Oberta (en el meu cas), gestiono una transferència, un pagament, un rebut, no he donat feina a cap persona física com perquè em cobrin per una feina que m'he fet jo mateixa!!! Però no us ho perdeu que si voleu traspassar els comptes a un full Excel, per guardar-ho al ordinador, i no haver de gastar ni en llibretes, ni tinta, ni paper... també em cobren.
Això passa mentre gegants com Google, Nokia, Intel, etc... diuen que tot i registrar beneficis han perdut tant des de l'any passat. Mentre dos cunyats meus, han estat de Vacances forçades aquest Nadal, ja...
Però la banca cobra que cobra, ara a més ni per Nadal et fan un regal, com a molt un Calendari, que per cert aquest any no l'he ni agafat, la gent que sortia... era d'aquella com la que tinc de veïns, companys o amics, amb problemes d'atur, de cash, o amb depressió.
Per tant el meu propòsit per l'any nou, és fer servir la tarja només en els moments imprescindibles (de fet ja fa un temps que ho practico), i guardar uns calerons (si puc) sota una rajola de casa meva...

No hay comentarios: