viernes, 9 de octubre de 2009

Nobel de la Pau

Si fa un temps vaig estar molt orgullosa que Obama fos president, fins i tot apuntava que m'agradaria explicar-li al meu fill, que una persona de color pot arribar a ser president del país més poderós del món, però....
Avui m'he quedat sense paraules. Aquesta setmana llegia a La Vanguardia que Obama no havia volgut rebre al Dalai Lama, per no entorpir les relacions amb la Xina, i avui li donen el Nobel de la Pau...
En només 10 mesos, i que consti que a mi m'agrada el sr. Obama, no crec que hagi fet prou mèrits pel Nobel de la Pau, potser d'aquí uns anys després de la seva tasca se'l mereixi amb tots els honors, però per a mi avui per avui és molt prematur.
Aquest any per a mi, i potser el fet de ser català hi ajuda, el Nobel de la Pau hagués estat fantàstic per a la Fundació Vicenç Ferrer, per la seva carrera, per la seva tasca. Però també hi havia activistes xinesos, aquest any que es cel·lebra l'aniversari de la plaça de Tiananmen. Mediadors de l'Orient mitjà. Organitzacions com Human Rights Watch... bé quasi un centenar de persones amb més trajectòria que Obama...
De totes maneres, Felicitats senyor President, ara com a comiat li demanaré un favor, faci honor al premi que li han donat, i faci que el món tingui un futur més tranquil i en pau!!!.

No hay comentarios: