martes, 27 de noviembre de 2007

Cotxes vells

Escolto les notícies i me'n faig creus, cada cop el servei de trànsit es fa més ressò dels cotxes que no passen la ITV, cada cop es critica més als cotxes vells, diuen que no passen els controls de seguretat, que els hauríem de canviar, per cotxes més segurs, menys contaminants, etc...
Jo al·lucino, comprar un cotxe és una odissea, amb els sous baixos, les hipoteques que no paren de pujar, la cistella de la compra que cada cop s'infla més... jo no em puc permetre, millor dit no vull embarcar en un altre préstec mentres el meu cotxe, vell, em porti de casa al treball, i visc a 5 minuts de la feina.
A sobre la següent noticia és l'enriquiment de les arques de l'estat, i au va!!! nosaltres a pagar, i pagar, volen que ens canviem els cotxes, però no hi ha cap facilitat. Jo estic segura, que tots els que tenim cotxes de més de 10 anys, no els tenim per gust, i que sinó els canviem amb freqüència que l'estat voldria, no és perquè no vulguem sinó perquè no podem, o no volem tenir més deutes dels que són considerats imprescindibles com la vivenda.
Jo amb els més diners, procuro tenir una vida bona, sense gastar més del que guanyo, per tal de que en arribar a finals de mes no estigui en números vermells, i procurar estalviar una mica, per poder de tant en tant permetrem algun petit caprici, com vacances, etc... per això sinó em compro un cotxe nou, més segur (el meu ha passat sempre la ITV sense cap observació), no és que no vulgui (demà mateix ho faré si em toca la loteria), és perquè no vull que comprar un cotxe nou signifiqui arribar justa a final de mes, no poder anar de vacances cada dos o tres anys, no comprar roba, sabates, o simplement anar a sopar fora sempre que em vingui de gust i tingui alguna cosa que celebrar.
Així que aquest any l'Estat ha tingut un superàvit tan gran, podria promoure crèdit a interès 0 (com va promoure amb els ordinadors), per la gent que tenen cotxes amb per exemple més de 15 anys, i puguin demostrar que són eines bàsiques per desplaçar-se (no tenir alternativa de transport). A vosaltres que us en sembla la meva proposta.

No hay comentarios: