jueves, 23 de agosto de 2007

Balenes



Ahir a la nit em mirava un reportatge sobre balenes... Jo no tenia ni idea de que n'hi havia de tants tipus, en vaig comptar més de 5 i de 10, flipa... Vaig aprendre que la balena blava és la més gran del món, pot arribar a tenir més de 30 metres de llarg, diuen que el seu cor, és tan gran com un Volkswagen Escarabat, que la seva llengua pesa el mateix que un Elefant mitjà ( o sigui unes 4 tones) i que amb una bocanada d'aire ompliria 2000 globus. La seva orella és tant petita com la punta d'un llapis...


Per això, per la seva grandesa deia el biòleg que en parlava, diu que dormen tranquil.les, van pels oceans com per casa, no hi ha res excepte l'home que pugui destorbar la seva pau. L'home...


Ja hi tornem, en el mateix reportatge van passar imatges de caçeres de balenes, que bèstia que és l'home amb tota la seva prepotència, i que petit que és sense la seva enginyeria, la veritat és que sense els avenços de la tecnològia nosaltres seriem infinitament febles davan la majestuositat d'aquest bell animal marí.


No soc vegetariana, i comprenc que les balenes son la base alimenticia de diversos pobles, però si crec en una explotació responsable, ecològica i conservadora dels nostres recursos naturals.


Si mai tinc ocasió d'anar a la Patagonia, m'encantaria despertar-me amb els seus sons...


Ahir em vaig enamorar d'un animal, i em vaig tornar a decepcionar de la nostra espècie l'ésser humà... no sé si mai serem capaços de canviar una mica i respectar aquest meravellòs planeta on vivim.

No hay comentarios: