jueves, 3 de diciembre de 2009

Pirelli acomiadaments i calendari

Aquí al Bages, han anat al carrer un munt de gent... Un munt de famílies s'han quedat sense feina, la fàbrica ha tancat... traslladada segurament algun país en vies de desenvolupament, on els sous siguin més baixos, on els governs, donin més facilitats, i on el promig de benefici augmenti...
I jo em demano, per què ha d'augmentar el benefici...
És ben clar: Per pagar la propaganda de les samarretes del Milan... I pel súper calendari PIRELLI.
Un calendari típic de taller, d'aquell que denigra a la meva estima com a dona, però no amb dones Dove, d'aquelles normals del carrer, o de les veïnes, o dependentes del mercat, per una causa justa... No un calendari amb models, de primera línia, que no cobren 1000 euros ni de conya... Un calendari amb professionals del maquillatge, fins i tot jo estaria boníssima després de passar per les seves mans... Un calendari amb fotos d'un professional que per 1000 euros, segur que ni treu la tapa de l'objectiu...
I jo demano, en comptes d'aquestes despeses en publicitat, no podrien haver aguantat una mica més als seus treballadors, i no acomiadar-los de la manera humiliant que han fet, enganyant-los, passant de reivindicacions i acords... Marxant cridant "Viva el Rey!". Potser a la Itàlia de Berlusconi tot això, pot passar amb el vistiplau dels dirigents, però a l'Espanya de Zapatero també?... Potser si és millor deixar que marxin les empreses a Turquia o a la Conxinxina... que continuïn explotant a nens i nenes, pagant sous miserables, i al primer món continuin pagant publicitats millonaries, perquè models llueixin tipet...
Jo de moment no penso comprar mai més una roda pel meu cotxe de la marca Pirelli, molts amics, veïns i coneguts s'han quedat sense feina, al menys per Nadal els podrien enviar el preuat calendari, ja que el que s'han estalviat en els seus sous, ha servit per fer el Calendari més eròtic fins el moment!!!...
Clar amb la crisi, potser no podran pagar la calefacció i necessitaran altres mètodes, per dir-ho finament, no passar fred!!!

1 comentario:

Nina Chan dijo...

Hola guapa, el meu pare era un dels que treballava allà, però desde feia més de 35 anys i la veritat és k ha tingut molta sort pq l´han prejubiilat. És una pena pels tantissims treballadors que hi havien ....