jueves, 6 de agosto de 2009

Enveja en el món editorial

Ja quan Dan Brown va tenir éxit amb el seu Codi, va tenir retractors de totes bandes. La primera la esglèsia catòlica, i després molts escriptors i crítics que dubtaven de la seva qualitat literària.
Ara passa el mateix amb Larsson, i què voleu que us digui, soc una afèrrima defensora de la lectura, m'agradaria que cada dia tingués 2 hores només per mi i els llibres!!!.
La triologia a mi, de moment estic en el tercer, m'està agradant i enganxant, però clar jo ja soc lectora asidua. El que m'agrada d'aquests llibres, que alguns els tildes d'snobs, és que enganxen a la gent, i els fan lectors.
L'ombra del Vent per mi va ser genial, després continuant amb Zafon, el Princep de les Tenebres, em va encantar, i el tercer em va decepcionar una mica, però quan pugui tornaré a llegir l'autor...
Hi ha llibres que ens agraden, llibres que ens costen, llibres que ens deixen amb un pam de nas, d'altres fan riure o plorar, n'hi ha que no acabarem mai, però hi ha llibres per tots i totes, llibres que ensenyen...
I si, Larsson, ens fa palesa un gènere on les dones son humiliades, menyspreades, i tractades amb una duresa extrema, és un triller sense Sant Grials, ni Templaris, ni històries Mayes, ni Ombres obscures, és un llibre que parla d'homes que no estimen les dones, i això per desgràcia en el món on vivim cada dia és més freqüent...

2 comentarios:

Bet dijo...

Marta, estic d'acord amb tu que el que cal és llegir... però no comparteixo el teu punt de vista sobre Larsson.
Jo també m'hi he enganxat i també estic llegint el tercer. El que enganxa és la història, no la forma com ho explica, que és banal i barruera. Crec que aquests llibres són literatura de pa sucat amb oli.
En canvi Zafón, Falcones, Piñol, per citar-ne alguns de contemporanis, són autors que fan Literatura amb majúscules, que utilitzen la llengua per crear art i no només per crear històries.

A banda d'això, visca Larsson, que m'ha fet passar un bon estiu!!

Bet

marta dijo...

És que potser Larsson, més que un gran escriptor, és un inventor d'històries, i sap enganxar, evidentment no és en Falcones, ni en Zafon, però si!!! fa llegir !!!